Dostopnost spletišča   Ctrl + U

Bljižnjice s tipkovnico

  • Ctrl+U Prikaže možnosti dostopnosti
  • Ctrl+Alt+K Prikaže kazalo strani
  • Ctrl+Alt+V Skoči na glavno vsebino
  • Ctrl+Alt+S Prikaže kontaktni obrazec
  • Ctrl+Alt+N Prikaže prijavni obrazec za novice
  • Ctrl+Alt+D Vrne se na domačo stran
  • Esc Zapre pojavno okno / meni
  • Tab Premakne fokus na naslednji element
  • Shift+Tab Premakne fokus na prejšnji element
  • Enter Potrdi/klikne fokusiran element
  • Preslednica Označi/odznači potrditveno polje

Vzpostavitev javnega sistema izposoje e-koles v Ljubljanski urbani regiji

Namen in cilji projekta:

Ljubljanska urbana regija (LUR) s središčem v Ljubljani predstavlja najpomembnejšo točko dnevnih migracijskih tokov v Sloveniji. Samo v Ljubljani je več kot 220.000 delovnih mest, kar predstavlja več kot četrtino vseh delovnih mest v Sloveniji, zaradi česar se tja dnevno pripelje več kot 120.000 ljudi iz drugih krajev. LUR je tako območje z največ prometa in prostor z največjimi negativnimi vplivi mobilnosti v Sloveniji, kar poudarja strukturalne izzive trajnostne mobilnosti v državi. V tem kontekstu kolesarjenje kot ena temeljnih oblik trajnostne mobilnosti pridobiva vse večji pomen tako z vidika vsakodnevne mobilnosti kot tudi z vidika razvoja turizma in rekreacije. Električna kolesa (v nadaljevanju e-kolesa) omogočajo hitrejšo in udobnejšo vožnjo ter kolesarjenje na daljše razdalje, kar je z vidika mobilnosti na regionalni ravni ključnega pomena.

Kolesarjenje med občinskimi središči v LUR ima velik potencial, saj pretežni del prebivalstva živi v ravninskem delu regije, razdalje med naselji pa so razmeroma majhne. Kolo je privlačna izbira zlasti v jutranji in popoldanski konici, saj se zaradi zastojev na cestah potovalna hitrost kolesa in avtomobila precej približata ena drugi. Z e-kolesi ali v kombinaciji e-kolesarjenja in železniškega potniškega prometa je čas za potovanje od doma do delovnega mesta v konici lahko primerljiv s časom potovanja z avtomobilom ali celo krajši. Vendar pa je razvoj vsakodnevnega kolesarjenja odvisen od razvoja kolesarske infrastrukture. V urbanih središčih se je infrastruktura v zadnjem desetletju razvijala s hitrim tempom, medtem ko je med naselji in občinami opazen še vedno velik potencial za izboljšave. Izgradnja ustreznih kolesarskih povezav je zato pogoj za večjo uporabo koles v regionalnem merilu.

Cilj projekta je vzpostavitev javnega sistema izposoje e-koles v LUR in prebivalce spodbuditi k večji uporabi e-koles na svojih vsakodnevnih poteh, s tem pa zmanjšanje prometnih zastojev na poteh, ki vodijo v in iz Ljubljane in spodbujanje trajnostne mobilnosti.

Javni sistemi izposoje omogočajo širok dostop in omogočajo aktivno mobilnost tudi tistim, ki nimajo lastnega (e-)kolesa. Omogočajo premagovanje daljših razdalj tudi tistim, ki niso v odlični fizični kondiciji, kljub električnemu pogonu pa še vedno zahtevajo določeno mero telesne aktivnosti, kar prispeva k izboljšanju zdravja in kondicije uporabnikov.

V sklopu projekta bo zagotovljen sistem izposoje e-koles, ki bo sledil razvoju infrastrukture in bo medobčinsko povezan, imel bo enovit informacijski sistem in sistem plačevanja (integracija sistema s kartico URBANA, brezstično plačevanje, preko aplikacij), vračilo e-koles na postaje bo fleksibilno, prav tako pa bo izvedena fizična integracija e-koles z ostalimi sistemi mobilnosti v regiji (JPP, P+R…). V sklopu projekta bo oblikovana skupna regijska podoba e-koles (CGP), izvedena pa bo tudi promocija in osveščanje javnosti o možnostih izposoje e-koles.

Partnerji v projektu:

  • Občina Borovnica
  • Občina Brezovica
  • Občina Dobrepolje
  • Občina Dobrova – Polhov Gradec
  • Občina Dol pri Ljubljani
  • Občina Domžale
  • Občina Grosuplje
  • Občina Horjul
  • Občina Ig
  • Občina Ivančna Gorica
  • Občina Komenda
  • Občina Log – Dragomer
  • Občina Logatec
  • Občina Lukovica
  • Občina Medvode
  • Občina Mengeš
  • Občina Škofljica
  • Občina Šmartno pri Litiji
  • Občina Trzin
  • Občina Velike Lašče
  • Občina Vodice

Financiranje projekta:

Skupna vrednost projekta: 5.439.018,60 EUR brez DDV

Trajanje projekta:

Začetek projekta: oktober 2024

Konec projekta: september 2028