V maju intenzivne aktivnosti projekta TERRAIN za prehod na brezogljično mobilnost v osrednji Srbiji in Ljubljanski urbani regiji
Mesec maj je bil za partnerje projekta TERRAIN – Pobratenje in sodelovanje pri prehodu na brezogljično mobilnost izjemno pester in bogat z vsebinami. V ospredju sta bila dva ključna dogodka, ki sta dodatno utrdila mednarodno sodelovanje in poglobila skupno razumevanje izzivov na poti k trajnostni mobilnosti.
14. in 15. maja 2025 je v Beogradu (Srbija) potekalo partnersko srečanje projekta TERRAIN, ki mu je sledil študijski obisk v sosednjem mestu Pančevo. Mentorji in mentoriranci smo skozi delavnice in predstavitve razpravljali o dosedanjem napredku projekta, izzivih ter možnostih vzpostavitve pilotnih ukrepov za dosego podnebno nevtralne mobilnosti. V Pančevu smo si partnerji ogledali dobre prakse na področju načrtovanja trajnostnega prometa ter potekajoči pilotni projekt, osredotočen na izboljšanje dnevne mobilnosti med Pančevom in Beogradom.
Izkušnje in dobre prakse, ki smo jih pridobili v Srbiji, smo delili tudi z udeleženci 2. živega laboratorija (t.i. Living Lab), ki je potekal v Ljubljani v Centru Rog, v organizaciji Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije (RRA LUR), kar je dodatno okrepilo znanje in povezave med lokalnimi deležniki. Dogodek je zbral številne deležnike iz regije, med njimi predstavnike 12 občin, prometne stroke, ponudnike prevoznih storitev in zainteresirano javnost. V okviru regijske delavnice smo skupaj obravnavali aktualno prenovo občinskih celostnih prometnih strategij (OCPS) ter načrtovano prenovo regijske prometne strategije, ki bo sledila tekočim procesom priprave novega prostorskega načrta. Predstavljene so bile tudi usmeritve za pripravo akcijskega načrta pilotnega projekta za vzpostavitev in spremljanje mikromobilnosti v eni ali več manjših občinah Ljubljanske urbane regije. V fokusu so bile še možnosti sofinanciranja različnih ukrepov, kot so preureditve ulic in cest skladno z načeli trajnostne mobilnosti, ureditev površin za javni potniški promet (JPP), infrastrukture za pešce in kolesarje, kot jih določajo lokalne in regijske CPS. Ti ukrepi podpirajo optimiziranje osebnega motornega prometa ter izboljšujejo pogoje za JPP, hojo in kolesarjenje.
Projekt TERRAIN je znova dokazal, da je sodelovanje in vključevanje ključnega pomena za uspešen prehod v trajnostno, pametno in vključujočo mobilnost prihodnosti.
| Se vsakodnevno vozite po Ljubljanski urbani regiji? Delite svoje mnenje V ANKETI!
Vse, ki dnevno ali večkrat tedensko potujete po v Ljubljanski urbani regiji, vabimo k izpolnitvi ankete, s katero želimo bolje razumeti vaše potovalne navade, potrebe in priložnosti za izboljšanje mobilnosti v regiji. Vaše sodelovanje je prostovoljno, odgovori pa bodo uporabljeni izključno za raziskovalne namene v okviru projekta TERRAIN. Anketa zaradi projektnih potreb poteka v angleškem jeziku: TERRAIN project – citizens survey. Več informacij najdete na spletni strani projekta. |
Aktualnim informacijam o projektu lahko sledite na spletni strani Interreg IPA ADRION in spletni strani projekta TERRAIN.