Dostopnost spletišča   Ctrl + U

Bljižnjice s tipkovnico

  • Ctrl+U Prikaže možnosti dostopnosti
  • Ctrl+Alt+K Prikaže kazalo strani
  • Ctrl+Alt+V Skoči na glavno vsebino
  • Ctrl+Alt+S Prikaže kontaktni obrazec
  • Ctrl+Alt+N Prikaže prijavni obrazec za novice
  • Ctrl+Alt+D Vrne se na domačo stran
  • Esc Zapre pojavno okno / meni
  • Tab Premakne fokus na naslednji element
  • Shift+Tab Premakne fokus na prejšnji element
  • Enter Potrdi/klikne fokusiran element
  • Preslednica Označi/odznači potrditveno polje

Ostanimo mobilni – Evropski teden mobilnosti tudi v Ljubljanski urbani regiji

  • 21. 9. 2018

Peripheral Access ETM 2018 Ostanimo mobilniV okviru evropskega tedna mobilnosti je 18. septembra 2018  v Mestnem muzeju Ljubljana potekala delavnica o trajnostni mobilnosti za starejše z naslovom Ostanimo mobilni. Dogodek sta organizirali Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije v okviru projekta Peripheral Access ter Služba za razvojne projekte in investicije Mestne občine Ljubljane, s svojimi strokovnimi predstavitvami so sodelovali še Ljubljanski potniški promet d.o.o., Europlakat – Bicikelj in Agencija za varnost prometa.

Dogodek je bil namenjen predstavitvi koristi uporabe trajnostnih prometnih načinov ter spodbud za njihovo uporabo. Udeleženci so se seznanili tudi s pozitivnimi socialnimi in zdravstvenimi učinki pešačenja, kolesarjenje in uporabe javnega prometa. Dejstvo je namreč, da že pol ure vsakodnevne zmerne telesne dejavnosti bistveno zmanjša ogroženost za nastanek bolezni srca in ožilja, hipertenzije in sladkorne bolezni. Na dolžino življenja naj bi najbolj vplivali iskrena in tesna povezanost z bližnjimi ter dnevna socialna interakcija, to pa lažje dosežemo v prostoru, ki spodbuja druženje in pešačenje. Navedene so bile tudi možnosti deljenja in souporaba avtomobilov ter glavne značilnosti storitve prevozov na zahtevo. Te so pogosto namenjene prav starejšim, ki živijo na območjih razpršene in redke poselitve, kjer je težje organizirati učinkovit javni prevoz.

Pri starejših se zaradi slabše psihofizične sposobnosti pogosteje pojavljajo napake, zato je med prometnimi smrtnimi žrtvami med pešci in kolesarji v zadnjih petih letih daleč največ starejših od 65 let. Problem je pogosto predvsem avtomobilom prilagojena infrastruktura, vendar s primernim vedenjem kljub temu lahko veliko naredijo tudi pešci in kolesarji sami, je pojasnila Marjetka Benčina z Agencije za varnost v prometu.

Sledil je praktični del delavnice, ki je med starejšimi pokazal največ zanimanja. Tako so se v teoriji in praksi seznanili s primeri uporabe kartice Urbane ter različnih oblik prevozov na klic, ki jih nudi LPP, uporabo sistema za izposojo koles BicikeLJ, poklicali in zapeljali pa so se tudi z električnim vozilom Kavalir, s katerim se lahko prebivalci in obiskovalci Ljubljane po za motorni promet zaprtem mestnem središču zapeljejo brezplačno.