Projekt PONI LUR prepoznan kot Dobra zgodba Evrope na 24ur.com
Udeležence projekta PONI LUR, ki vse tja do 4. januarja 2026 svoje izdelke kot praznična darila predstavljajo v Plečnikovi trafiki in na novoletni stojnici na Bregu v Ljubljani je obiskala novinarska ekipa televizijske hiše POP TV – 24ur.com. Projekt »Podjetno nad izzive,« ki ga za osrednjo Slovenijo (LUR) izvaja Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) so namreč predstavili kot eno od Dobrih zgodb Evrope na 24. ur.com.
Kot je v v novinarskem prispevku pojasnil Dejan Marinčič, svetovalec direktorice za podjetništvo in inovativnost pri RRA LUR, je projekt resnično zgodba o uspehu. V povprečju se na javni poziv odzove 60–70 prijaviteljev, med katerimi se izbere 10 najbolj . Do zdaj se je preko projekta izobrazilo že 120 udeležencev in več kot polovica njih je že uspešno stopila na svojo lastno podjetniško pot. Privlačnost projekta PONI LUR se skriva v dejstvu, da se lahko vanj vključijo osebe, ki imajo poslovno idejo, ne glede na starost, stopnjo izobrazbe ali status brezposelnosti. Pogoj za vključitev je le prijavljeno stalno ali začasno bivališče v eni izmed 25 občin Ljubljanske urbane regije ter možnost podpisa pogodbe o zaposlitvi za določen čas štirih mesecev pred začetkom programa. Projekt posamezniku ponuja izjemno priložnost razvoja, od začetne podjetniške ideje do lansiranja produkta ali storitve na trgu. Da je program namenjen prav vsem starostnim skupinam, dokazuje tudi dejstvo, da je bila do zdaj najmlajša udeleženka stara 18 let, najstarejša pa 54.
Glavni namen projekta PONI LUR je ustanovitev novih podjetij, ki jih bodo udeleženci razvili skozi strukturirano podjetniško usposabljanje. V začetni fazi je namreč ključna vsebinska podpora, zato projekt udeležencem nudi intenzivno mentorsko podporo notranjih in zunanjih mentorjev, strokovnjakov z različnih področij ter izkušenih podjetnikov. Projekt vključuje nabor podpornih aktivnosti, s katerimi se skupinam udeležencev v obdobju štirih mesecev zagotovi zaposlitev in spodbudno podjetniško okolje. V tem času lahko udeleženci sistematično razvijajo in realizirajo lastne poslovne ideje – od začetnega koncepta do konkretnega produkta.
Program usposabljanja udeležence vodi skozi vse ključne faze podjetniškega procesa: razvoj poslovne ideje, oblikovanje poslovnega modela in pripravo poslovnega načrta. Hkrati so celostno seznanjeni z vsemi pomembnimi področji podjetništva, kot so marketing, prodaja, poslovna komunikacija, upravljanje z informacijskimi in komunikacijskimi tehnologijami (IKT), pridobivanje finančnih virov ter osnovna pravna in finančna znanja. Dodatno projekt omogoča tudi uporabo fizične infrastrukture po principu co-workinga, kar spodbuja sodelovanje in izmenjavo znanj med udeleženci.