Predstavniki Regijskega centra mobilnosti LUR na strokovnem srečanju Dan potnika o tem, kakšen JPP želimo imeti
Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) je na strokovnem srečanju Dan potnika konec novembra prisluhnila različnim deležnikom javnega potniškega prometa ter skupaj z njimi iskala odgovore na vprašanje, kakšen JPP želimo v Sloveniji razvijati v prihodnje. Dogodek je združil predstavnike ministrstev, občin, prevoznikov, mladinskih organizacij in regijskih centrov mobilnosti.
V prvem delu so udeleženci skozi primer irske Nacionalne agencije za promet spoznali dobo prakso iz tujine, ki ji je sledila predstavitev razvoja javnega potniškega prometa v Sloveniji, ki ga je predstavil direktor DUJPP, Miran Sečki. Izpostavil je ključne dosedanje izboljšave, kot so enotna vozovnica, modernizacija železniške infrastrukture ter posodobitev voznega parka. Darko Trajanov, generalni direktor Direktorata za prometno politiko Ministrstva za okolje, podnebje in energijo (MOPE), pa je predstavil tri nivojsko upravljanje JPP in ključne cilje: izboljšanje kakovosti, večjo dostopnost za osebe z oviranostmi, boljšo informacijsko podporo ter zeleni prehod.
V drugem delu so bile izvedene tematske delavnice Kakšen JPP želimo imeti?, na katerih so udeleženci oblikovali predloge za nadaljnji razvoj javnega prevoza.
Na delavnici Spodbude za spreminjanje mobilnostnih navad, kjer so sodelovali predstavniki regijskih centrov mobilnosti – med njimi tudi Regijski center mobilnosti Ljubljanske urbane regije – so predlagali:
- prilagajanje infrastrukture lokalnim potrebam,
- okrepitev promocije JPP – promocijsko-komunikacijski projekti, ki gradijo pozitiven odnos do uporabe JPP,
- boljše izkoriščanje lokalnih komunikacijskih kanalov ter
- da se o prednostih JPP lokalno prebivalstvo nagovarja preko občinskih glasil, delovno aktivno populacijo preko delodajalcev in splošno javnost preko širšega medijskega spleta in kanalov.
Predstavniki občin so izpostavili potrebo po vzpostavitvi nacionalne točke informacij o JPP, dijaki in študenti pa so med ključnimi ukrepi navedli razvijanje aplikacije Integrirani javni potniški promet (IJPP), boljšo dostopnost infrastrukture, brezplačen javni prevoz ter večje kapacitete vozil v konicah. Prevozniki so poudarili pomen enotne aplikacije za informacije in brezgotovinsko plačevanje ter predlagali uvedbo hitrih linij, harmonizacijo voznih redov in nenazadnje vzpostavitev kodeksa ravnanja za vse udeležence v JPP.
Dogodek je potrdil, da je razvoj javnega potniškega prometa v Sloveniji skupna naloga številnih deležnikov in da so konkretni predlogi uporabnikov ter izvajalcev ključni za načrtovanje sodobnega, dostopnega in trajnostnega JPP.