Predstavniki regionalnih razvojnih agencij doživeli trajnostno zgodbo javnega potniškega prometa v Ljubljani
Z URBANO v eni in dežnikom v drugi roki smo na P+R (Parkiraj in se pelji) v Trnovem pričakali kolege iz regionalnih razvojnih agencij, ki so svoja vozila za nekaj ur parkirali na obrobju glavnega mesta in se skupaj z nami podali na pot spoznavanja dobrih praks upravljanja trajnostne mobilnosti v Ljubljani in Ljubljanski urbani regiji s poudarkom na javnem potniškem prometu in urejanju mestnega središča. Deževno vreme, ki nas je spremljalo, je udeležencem srečanja omogočilo vpogled na stanje v prometu, ko se mesto običajno sooča s še večjimi prometnimi izzivi.
Trajnostna mobilnost na lokalni in regionalni ravni igra ključno vlogo pri oblikovanju prihodnosti urbanih središč. Z ukrepi trajnostne mobilnosti ne le zmanjšujemo prometne zastoje in izboljšujemo kakovost zraka, temveč ustvarjamo prijetnejše, varnejše in dostopnejše okolje za vse prebivalce. Integracija okolju prijaznih prevoznih sredstev, kot so javni prevoz, kolesarske povezave in območja za pešce, zmanjšujejo negativne učinke prometa in izboljšujejo kakovost bivanja tako na lokalni kot tudi regionalni ravni.
Predstavniki regionalnih razvojnih agencij v okviru Akademije RRA GIZ vsak mesec spoznavamo dobre prakse v eni izmed regij, vezane na upravljanje mobilnosti ali drugih področij, ki pripomorejo k trajnostnemu razvoju in povečanju kakovosti življenja v mestih. V okviru obiska v organizaciji Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) smo pot po prestolnici pričeli s spoznavanjem Ljubljanskega potniškega prometa in s pomočjo njihovega predstavnika prikazali način uporabe parkomatov na P+R, ki omogočajo tudi plačilo parkirnine v kombinaciji z nakupom dveh voženj z mestnim avtobusom. In prav s slednjim smo se, preko Barjanske ceste, kjer hitrejši javni prevoz omogoča tudi rumeni pas, zapeljali do samega centra Ljubljane, kjer je vožnja ostalim motornim vozilom razen izjem prepovedana. Vstopili smo v pešcem in kolesarjem prijazno mestno središče, ki pri občanih in obiskovalcih spodbuja uporabo JPP, aktivno mobilnost in gibanje na prostem. Ljubljana je prepletena z mrežo kolesarskih poti, po katerih se lahko peljemo z lastnim ali izposojenim kolesom. Slednje omogočata dva sistema, in sicer BicikeLJ in NOMAGO bikes, ki smo jih spoznali pred načrtovano vožnjo z električnim vozilom KAVALIR. Kavalir je vozilo manjše rasti na električni pogon, brez emisij, in je namenjen predvsem prevozu starejših ter gibalno oviranih oseb po za motorni promet zaprtih delih mestnega središča.
Našo vožnjo smo zaključili na Pogačarjevem trgu v stavbi Kresije, kjer že nekaj časa deluje prav posebna pisarna Mestne občine Ljubljana – Informacijska točka Ljubljane na poti do ogljične nevtralnosti (info točka Misije 100). Udeleženci srečanja RRA GIZ Akademije v Ljubljani smo se tako za konec seznanili, kako se bo z različnimi koraki in prijemi prispevalo k cilju, da Ljubljana postane podnebno nevtralna do leta 2030.