Dostopnost spletišča   Ctrl + U

Bljižnjice s tipkovnico

  • Ctrl+U Prikaže možnosti dostopnosti
  • Ctrl+Alt+K Prikaže kazalo strani
  • Ctrl+Alt+V Skoči na glavno vsebino
  • Ctrl+Alt+S Prikaže kontaktni obrazec
  • Ctrl+Alt+N Prikaže prijavni obrazec za novice
  • Ctrl+Alt+D Vrne se na domačo stran
  • Esc Zapre pojavno okno / meni
  • Tab Premakne fokus na naslednji element
  • Shift+Tab Premakne fokus na prejšnji element
  • Enter Potrdi/klikne fokusiran element
  • Preslednica Označi/odznači potrditveno polje

Večmodalna vozlišča kot ključ do trajnostne mobilnosti v Ljubljanski urbani regiji

  • 2. 4. 2025

Razvoj učinkovitega javnega prometa v Sloveniji predstavlja velik izziv predvsem zaradi razpršene poselitve in relativno majhnih naselij, kar je skupaj z ostalimi faktorji privedlo do velike odvisnosti od osebnih avtomobilov. V iskanju rešitev se kot ena od ključnih elementov povezovanj različnih sistemov mobilnosti izkazujejo večmodalna vozlišča, ki združujejo različne oblike javnega prevoza, parkirišča P+R, sisteme izposoje koles ter ostane prometne načine. Tematiko pomena večmodalnih vozlišč je izpostavil dogodek z naslovom »VEČMODALNA VOZLIŠČA, Pomen za izboljšanje trajnostne mobilnosti”, ki se je odvijal 27. marca 2025 v Gornji Radgoni na Pomurskem sejmu.

Na dogodku, ki so ga organizirali DRC Združenje za promet in prometno infrastrukturo Slovenije v sodelovanju z Društvom za ceste Ljubljana, Društvom za ceste Maribor ter Pomurskim sejmom, so strokovnjaki predstavili različne vidike in pristope k večmodalni mobilnosti. Gregor Pretnar, PNZ d.o.o., je izpostavil pomen vozlišč za izboljšanje trajnostne mobilnosti, medtem ko je Janez Nared, ZRC SAZU, predstavil celostno načrtovanje ob prometnih koridorjih in vozliščih. Klemen Gostič, Regijski center mobilnosti LUR (RRA LUR), je obravnaval večmodalna vozlišča kot priložnost za rešitev prostorsko-prometnih izzivov Ljubljanske urbane regije, Uroš Rozman, RRA Koroška, pa je predstavil projekte multimodalnih točk v Mariboru in Dravogradu. Simon Detellbach, UL FGG, je opozoril na zamujene priložnosti pri urejanju večmodalnih vozlišč v Ljubljani in Sloveniji, Suzana Habjanič Gorše, Direkcija za infrastrukturo, pa je predstavila vzpostavitev sistema P+R na železniškem območju. Stefan Varešić in Franc Zemljič, Društvo inženirjev Slovenije, sta se osredotočila na tipsko ureditev dostopa invalidov in funkcionalno oviranih oseb do javnega potniškega prometa.

Skupaj z okroglo mizo je dogodek je predstavljal pomembno stičišče idej in izmenjave mnenj o prihodnosti trajnostne mobilnosti v Sloveniji. Udeleženci so imeli možnost sodelovati v diskusijah in prispevati k oblikovanju bolj trajnostnega in učinkovitega prometnega sistema, ki bi zmanjšal odvisnost od osebnih avtomobilov in izboljšal povezanost različnih oblik prevoza.

Več informacij o dogodku, predstavitve ter zvočni zapis okrogle mize je mogoče najti preko te povezave: Megra 2025 – Gornja Radgona – 27. marec 2025 | DRC