RRA LUR v Rimu v okviru projekta USER-CHI izmenjala izkušnje e-mobilnosti
Na povabilo mreže mest in regij EU – EUROCITIES, je bila Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) povabljena na ogled dobre prakse e-mobilnosti pod okriljem projekta USER-CHI. Od 17. do 18. januarja 2023 je Rim gostil predstavnike projektnih partnerjev iz Budimpešte (HU), Berlina (NEM), Firenc (IT), Turkuja (FIN) in Rima (IT), ter predstavnike mest ter regij Göteborg (SE), Ljubljana (SI) in Bukarešte (RO), ki so tekom sestanka pridobivali in izmenjevali prakse načrtovanja in izvajanja e-mobilnosti.
Projekt USER-CHI se osredotoča na izdelavo in promocijo inovativnih rešitev, prilagojenih zahtevam uporabnikov za razširitev rabe električnih vozil. Osrednji projektni aktivnosti sta predvsem načrtovanje in postavitev polnilne in hitre/ultra-hitre polnilne infrastrukture vzdolž omrežja TEN-T in prenos praks primerljivim mestom in regijam. Glavni cilji projekta financiranega s strani Obzorja 2020, so: omogočiti električna polnilna omrežja glede na potrebe uporabnikov; uvajanje povezljivega ogrodja in platforme; izboljšanje razširljive uvedbe infrastrukture s pomočjo integracije pametnih omrežij in razvoja tržnih, inovativnih in priročnih sistemov zaračunavanja dobavljenih storitev sistema.
Predstavniki Agencije za mobilnost mesta Rim so udeležencem delavnice predstavili nekaj osnovnih podatkov mobilnosti ter mobilnostnimi izzivi mesta Rim. Osrednji namen mesta je spodbujati trajnostno mobilnost, saj je bilo le to izbrano kot eno izmed stotih mest s ciljem »100 podnebno nevtralnih in pametnih mest do leta 2030«. Obisk projektnih partnerjev in regij jemljejo kot priložnost za primerjavo projektov, idej in izzivov, s katerimi se soočajo pri prehodu na trajnostno mobilnost. Hkrati prehod na električno mobilnost v Rimu še ni zaključen, zato bodo predlogi ostalih mest prišli prav pri pospešitvi procesa prehoda na električno mobilnost.
Mesto Rim je predstavilo tudi rezultate različnih scenarijev Celostne prometne strategije (CPS), v kateri so predlagali razvoj celotnega omrežnega sistema metroja in javnega prometa, hkrati pa ju integrirali (na ravni storitev in infrastrukture) z vsemi trenutno obstoječimi sistemi mobilnosti. Kot smo izvedeli, Rim od leta 2025 ne bo več kupoval avtobusov na CNG, saj bodo vsi novi avtobusi le električni. Dolgoročno se predvideva nakup približno 500 električnih avtobusov. Udeleženci smo obiskali center javnega potniškega prometa, ogledali smo si nova polnilna mesta in obravnavali povezave med različnimi sistemi javnega prevoza v Rimu (METREBUS).
Zadnji dan študijskega obiska je bil namenjen obisku železniške postaje Roma Tiburtina. Leta 2011 je bila železniška postaja Tiburtina preoblikovana iz neprivlačne manjše postaje med okrožjema Nomentano in Pietralata v sodobno intermodalno vozlišče s servisnim območjem in peronom, ki poteka čez tire, ki povezujejo omenjena dela mesta Rim. Predstavniki mesta so predstavili mobilnostne ukrepe umiritve prometa v mestni četrti Casal Bertone, ki je prestala proces prenove, da bi povečali varnost v cestnem prometu, razširili in preoblikovali prostore za pešce ter zmanjšali hitrosti vozil na 30 km/h. Rezultati so pokazali skupno zmanjšanje uporabe avtomobilov na ulici za 20 odstotkov.
Rezultati obiska so pokazali, da obstaja večja potreba po takšnih primerih pregleda dobrih praks med primerljivimi mesti. Dejavniki uspeha so predvsem jasna vizija in cilji za tovrstne izvedbe, namenska finančna sredstva za ukrepe in komunikacija z osrednjimi deležniki in prebivalci občine. Naslednja izmenjava dobrih praks e-mobilnosti v projektu USER-CHI je načrtovano v mestu Turku konec aprila 2023.